Uudised
Vakarų Baltijos laivų statykla võitis reisi-kaubaparvlaeva ehitamiseks korraldatud rahvusvahelise hanke, mille korraldas laevandusfirma Smiltynės perkėla. Ehitusleping allkirjastati pidulikult 8. mail.
60 meetrit pikk ja 14 meetrit lai parvlaev on võimeline vedama kuni tuhat reisijat, või vähemalt 40 sõiduautot ja 600 reisijat, või kaheksa kuni 44-tonnise täismassiga veoautot. Laevakere ehitatakse terasest, tekiehitis aga alumiiniumist. Alus varustatakse nelja laadimisrambiga, tema jõuseadmed hakkavad kasutama diislikütust. Projekteerimise võtab enda peale veel üks kontserni ettevõte – Western Baltic Engineering.
„Järjest kasvav klientide arv näitab, et Smiltynės perkėla tegevus on oluline ja vajalik. Et laiendada meie tehnilisi võimalusi ja parendada pakutavate teenuste kvaliteeti, korraldasime parvlaeva ehitamiseks rahvusvahelise hanke. Meil on hea meel, et seda laeva hakkab ehitama Klaipėda laevatehas, kus töötab palju linlasi. Ma ei kahtle, et enamik neist kasutab meie ettevõtte teenuseid,“ ütles Smiltynės perkėla peadirektor Mindaugas Čiakas.
„Oma ajaloo jooksul oleme valmis teinud umbes 30 erinevat parvlaeva, kuid sellest projektist kujuneb mitte üksnes põnev, vaid ka eriline ettevõtmine. Selle aluse puhul ei ole tegu saritootmisega, vaid Smiltynės perkėla tellitud projekti järgi loodava reisi-kaubaparvlaevaga, kus on silmas peetud laevandusfirma nägemust ja reisijate vajadusi,“ lausus Vakarų Baltijos laivų statykla direktor Vitalij Frolov.
Uus parvlaev peaks valmima ja liinile jõudma hiljemalt ühe aasta ja kahe kuu jooksul pärast lepingu jõustumist. Parvlaeval tuleb tagada katkematu, sujuv ja ohutu laevaühendus Klaipėda mandriosa ja Kura säärel asuva Smiltynė vahel. Nimetatud liinil teenindatakse aastas enam kui 2 miljonit reisijat ja 700 tuhat sõidukit.