Uudised
Juuli alguses võttis oma püsikoha Klaipėda sadama akvatooriumis, BLRT Grupile kuuluvas laevatehases Western Shipyard, sisse Baltimaade suurim ujuvdokk, kuhu on jõudnud ka esimene laev – Minerva.
BLRT Grupp ostis 2016. aastal Adriatic Shipyard Bijela laevatehaselt Montenegros post-Panamax-, Panamax- ja Aframax-laevade teenindamiseks mõeldud 235 meetri pikkuse, 45 meetri laiuse ja 33 000-tonnise tõstevõimega ujuvdoki, mis on nüüdseks läbinud põhjaliku remondi- ja moderniseerimiskuuri.
Doki kasutuselevõtuga ja esimese aluse remonti tulekuga tõmmati joon alla projekti esimesele etapile, mis kestis pea neli aastat. Laevaremondi arendamise teine etapp tipneb lähikuudel, kui laevatehases võtab koha sisse veel üks suur dokk, mis soetati läinud aasta lõpus Riia laevaremonditehaselt Panamax-laevade hooldamiseks. Täna käivad 201 meetri pikkuses, 35 meetri laiuses ja 30 000-tonnise kandevõimega dokis remondi- ja moderniseerimistööd. Toimiv ja seni suurimaks peetud dokk, mille pikkus on 200, laius 30 meetrit ja kandevõime 27 000 tonni, jääb nüüd oma võimekuselt kolmandaks.
“Astusime laevaremondis suure sammu edasi, mis viib kontserni uuele tasemele, avades nii meile kui ka laevaomanikele uued võimalused suurlaevade remontimiseks ja ajakohastamiseks. Western Shiprepair saab tõmbekeskuseks remonti ja hooldust vajavatele alustele, mis koos laevaremonditehastega Tallinnas ja Turus lubab kontsernil konkureerida Põhja- ja Lääne-Euroopa suurimate laevaremondifirmadega. Selle tulemusena tekib mitusada uut töökohta. Hooajati tuleb remondi- ja hooldusprojektidesse kaasata hulgaliselt erinevaid tippspetsialiste, milleks Leedus on loodud head tingimused: kohalikes kõrg- ja kutseharidusasutustes koolitatakse laevaehituse ja laevaremondi spetsialiste. Leedus puudub võõrtööjõu sisserände kvoot, mis võimaldab vajadusel kasutada hea kvalifikatsiooniga välistöötajaid. Täiustades oma seadusi, et lihtsustada võõrtööjõu palkamist, järgib Leedu samu põhimõtteid nagu Saksamaa, Prantsusmaa, Poola ja Soome, mis loob soodsa pinnase ettevõtluse ja majanduse edendamiseks. Kahjuks olime sunnitud võõrtööjõu rändeprobleemide tõttu oma arengukava viimasel hetkel muutma ning loobuma suure ujuvdoki Tallinna paigaldamisest, mis pidanuks toimuma selle aasta keskpaigas,“ ütles BLRT Grupi juhatuse esimees Veronika Ivanovskaja.
BLRT Grupp on viimastel aastatel investeerinud Western Shipyard’i ettevõtete grupi konkurentsivõime tugevdamisse ja Klaipėdas asuvate tootmisvõimsuste arendamisse 100 miljonit eurot.
Miljoniprojekti elluviimine sai võimalikuks tänu koostööle Klaipėda riikliku meresadama direktsiooniga, kes samuti paigutas raha sadama taristusse eesmärgiga tagada kuni 300 meetri pikkuste laevade keskkonnaohutu käitlemine. Kõik see parandab märkimisväärselt nii Western Shipyard’i ettevõtete grupi kui ka teiste sellel sadamaalal paiknevate operaatorite tegutsemistingimusi.
Lisainfo:
BLRT Grupp on üks suurimaid Läänemere piirkonnas tegutsevaid tööstuskontserne. BLRT Grupil on kolm laevaremonditehast: Tallinn Shipyard Eestis, Western Shiprepair Leedus ja Turku Repair Yard Soomes, mis osutavad laevade remondi ja moderniseerimise tervikteenuseid ööpäev läbi. Samuti on kontsernil kaks laevatehast – Western Baltija Shipbuilding Klaipėdas ja Marketex Marine Tallinnas.